Kas teadsid, et lapse käeline tegevus on otseses seoses aju arenguga? Igasugune peen tegutsemine sõrmedega (peenmotoorika) aitab lapsel areneda, puudutades kõiki meeli ja arendades last tervikuna. Peenmotoorika on käte ja silmade koostöö. Herneste pudelisse ajamine, sõrmega maalimine, klaverimäng…alguses liigutab laps ainult kätt, edasi ka sõrmi eraldi. Alguses on see keeruline, pärast muutub kõik automaatseks. Areneb koordinatsioon, taju, tähelepanu, mälu, mõtlemine, kõne jne.
Just, just – Laste Loomingu Ring on just see ring, millele vihjasin:) Just meeldivat tegevust tehes arenevad sõrmeliigutused endalegi märkamatult. Igal järgmisel tunnil oskab laps järjest paremini ja paremini. See rõõmustab teda ennastki. Igas tunnis on erinev käeline tegevus, alati midagi uut ja põnevat. Rutiiniga jõuab suuremates klassides kokku puutuda veel ja veel. Alguses on hea puudutada käsitöömaailma natuke igast nurgast.
Mida me siis teeme? Vildime lambavillast, teeme ise paberit, kaunistame klaase, voolime isasid ja jõulukellukesi, joonistame pinaleid, isegi pärlitest putukad saavad valmis ja lilleseaded kõrvitsasse. Nelja õppeaastaga valmib tundides 133 tööd! Suuremad lapsed saavad veel jätkata Loovusringis.
Olen näinud 1. klassi lapsi, kelle käeliigutused on väga kohmakad ja saamatud, otsustada on raske (kas teha sinine või punane) ja ebaõnnestumine ajab nutu peale. Aasta või kahega on nendest saanud iseseisva mõtlemisega, kannatlikult oma tööd viimistlevad ägedate ideedega väikesed kunstnikud. Vaata ja imesta:))
Selle aasta Laste Loomingu Ringi tunnid alustavad koolides niipea kui tunniplaanid on valmis. Loomekojas alustame juba 7. septembrist.
Meisterdamiseni!